mai 11, 2012

Lucrarile lui Egon Schiele

Nu demult am vazut filmul "Klimt", in care joaca faimosul actor John Malkovich, in interpretarea pictorului de asemenea foarte cunoscut in Europa, Gustav Klimt.Dar nu despre el e vorba in postarea asta ci despre un personaj secundar care apare in film, Egon Schiele.Pai in film apare ca un sociopat, cu multe ticuri, care umbla speriat pe strazi si prin restaurante tinand strans la piept dosarul cu schite, paranoic, temator, oricum, un ciudat ca toti artistii.L-am google-uit si wiki-duit si ceea ce am vazut m-a impresionat intr-un mod placut si derutant.

Ca si Klimt, Schiele nu se apropie deloc de modelul antic sau renascentist al frumusetii.Prefera femeile slabanoage, cu degete osoase si fete supte, barbatii nu sunt hiper-musculosi si studiati anatomic la maxim, nu, si ei sunt la fel de slabanogi.Poate fi vorba despre o estetica a uratului, dar nu una repulsiva.Cel putin eu vroiam sa vad mai mult, si mai mult...ceea ce nu se intampla in mod normal cand vezi ceva grotesc.

Espresionist, sau artist art-deco, a revolutionat arta impreuna cu alti artisti vienezi, aducand artei moderne tusa de ciudatenie de care avea nevoie.Stilul lui imi e foarte cunoscut si foarte folosit, aproape familiar, pentru ca multi artisti contemporani, in special ilustratorii, il folosesc.In continuare, ca sa nu va mai tin cu nasu in vorbaraie postez cateva din desenele lui, si il puteti wiki-pedui si singuri.Noapte buna.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu