septembrie 29, 2011

Uneltele meseriasului

Unele persoane spun  "Un adevarat artist poate scoate arta din rahat cu unghia!", adica, orice ar face, cu orice unealta, va iesi ceva genial.Ei bine, ideea asta e total eronata.

Da, un artist scoate ceva ceva cu orice fel de creion de exemplu, cu un amarat de HB cumparat de la chiosc, dar este doar ceva mai bun decat un desen obisnuit, nu iese cu nimic in evidenta.Poate iese doar prin idee, dar nu si prin tehnica de desen.Valorand doar cu HB vei avea doar o mica gama de griuri pe foaie, astfel contrastul devine o problema prin inexistenta lui...Daca marii pictori nu ar fi avut uleiuri de calitate ar mai fi fost pictata Capela Sixtina atat de divin sau ar mai fi zambit la fel Mona Lisa?Desigur ca nu...Sa o luam si altfel, la muzicieni de exemplu.Un chitarist poate canta pe o chitara de proasta calitate, cu corzi ruginite si cutia de rezonanta sparta?Nu prea cred...

Asa ca alegerea uneltelor este o treaba fina.Sunt sigur ca nici voua nu va place sa scrieti cu un pix care se intrerupe sau cu un stilou care zgarie hartia :), e acelasi lucru.
Va sfatuiesc sa nu va sfiiti cand va cumparati unelte noi, incercati-le daca puteti, fiti total siguri pe alegerea voastra inainte sa cumparati, ar fi si pacat sa dai 1 milion pe un set de creioane ca apoi sa descoperi ca nu sunt de calitate.Eu de exemplu, m-am documentat cu mult timp inainte sa-mi iau markerele Tria, iar cand le-am luat eram absolut sigur ca am facut alegerea corecta.

Deci, oameni buni, nu voi scoate niciodata arta din rahat cu unghia, poate cu o lopata...dar nu cu unghia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu